قالیشویی شمال تهران

ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی،قالیشویی در شمال تهران

قالیشویی شمال تهران

ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی،قالیشویی در شمال تهران

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
شستن پرده ها با ماشین لباسشویی
پرده ها حجاب بین خانه با محیط بیرون می باشد. پرده های تمیز خانه را روشن و شاد نشان می دهد و برعکس پرده های  کثیف و تیره , خانه را دلگیر و تیره می کند و فضای خانه را کثیف و کدر نشان می دهد. پس اهمیت شستشوی پرده ها کمتر از قالیشویی و شستشوی مبل و تشک ها نیست.
تمیز کردن پرده ها یکی از کارهای سختی است که خانم ها معمولا هنگام انجام آن استرس میگیرند زیرا باز کردن پرده ها و پایین آوردن و نصب مجدد آن هم زمان بر است و هم برای خانم ها کمی مشکل می باشد. در ضمن شستن پرده ها حتما باید با دقت تمام انجام شود زیرا اگر در هنگام شستشوی پرده ها دقت لازم صورت نگیرد ممکن است الیاف پرده آسیب دیده و پرده ها پاره شود و یا رنگ پارچه خراب شده و یا به اصطلاح چرک مرده گردد.
پرده ها معمولا گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کنند به همین دلیل بهتر است هر چند ماه یکبار برای شستن آن ها اقدام کنید تا هم گرد و غبار را از خانه تان دور کنید و هم کارتان برای هربار شست و شو آسان باشد و پرده های شما همیشه آراسته و تمیز به نظر برسند.
اولین و مهمترین نکته هنگام شستن پرده ها , بررسی جنس پرده ی شما و نوع دستور العمل شست و شوی آن می باشد. همانطور که می دانید هر نوع پارچه دستور العمل خاص خود برای شست و شو را دارد . برخی پارچه ها را نباید با آب گرم شست و به برخی از پارچه ها نمی توان مواد شوینده و یا سفید کننده زد و یا آن ها را با ماشین لباسشویی شست. پس هنگام خرید پرده حتما درمورد نحوه شست وشوی پرده از خریدار سوال کنید اگر جنس پارچه را نمی دانید بهتر است از دستورالعمل زیر برای شستن پرده های خود پیروی کنید:
ابتدا هنگام باز کردن پرده و پایین آوردن آن تمامی گیره ها و سرب های پایین پرده را جدا کنید زیرا هنگام شستن پرده در ماشین لباسشویی گیره ها در ماشین لباسشویی گیر کرده و باعث آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شما می شود.
سپس پرده را به یک فضای باز برده و تمامی گرد و غبار آن را بتکانید. بهتر است هنگام انجام این کار ماسک بزنید تا گرد و غبار وارد ریه شما نشود. اگر پرده هایتان را در فاصله زمانی کوتاهی بشویید , گرد و غبار زیادی نخواهد داشت. پس از اینکه پرده های خود را خوب تکان دادید بهتر است پرده ها را در یک تشت یا وان بزرگ گذاشته و چند ساعت با آب سرد و مقداری پودر صابون و یا جوش شیرین آن را خیس کنید این کار باعث شده گرد و غبار اضافی آن از پرده خارج شده و هنگام شستن در ماشین لباسشویی رنگ آن تیره و یا به اصطلاح چرک مرده نشود.
پس از یک الی دو ساعت پرده ها ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود . سپس پرده ها را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و مقداری ماده شوینده ملایم داخل قسمت مخصوص ماشین لباسشویی بریزید.
دمای آب هنگام شستشوی پرده نباید زیاد باشد و زمان آن را نیز در کمترین حالت بگذارید تا به پرده شما آسیب نرسد.  هنگام شست و شوی پرده با ماشین لباسشویی حالت خشک کن ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا حرارت و دمای بالا به الیاف پارچه آسیب نزند و یا اینکه پرده شما دچار پارگی و یا نخ کش شدگی نشود.
برای اینکه پرده های شما چروک نشوند پس از شست و شو و به محض خارج کردن پرده از ماشین لباسشویی , گیره ها و سرب های آن را وصل کرده و پرده را آویزان کنید.
می توانید چند تکه حوله و یا پارچه های آب گیر زیر پرده بگذارید تا آب اضافی پرده را بگیرد. پس از چند ساعت پرده های شما خشک شده , بدون اینکه چروک و یا چرک مرده شوند.
البته اگر تمایل دارید که اتو کشی پرده های شما با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود می توانید از اتوهای ایستاده و یا بخار شوها برای اتو کردن پرده ها کمک بگیرید. تنها نکته لازم به ذکر این است که دمای اتو را حتما قبل از قرار دادن روی پرده چک کنید. زیرا معمولا پرده ها جنس های ظریفی مانند حریر , ابریشم و  یا تور دارند و به سرعت می سوزند بنابراین دمای اتو باید روی کمترین حالت باشد . برای اتو کشی  ابتدا اتو را روی قسمت کوچکی از پرده تست کنید و سپس شروع به اتو کشیدن پرده نمایید.
نکات کلیدی برای شستن پرده ها با ماشین لباسشویی
1- حتما پرده ها را قبل از شستن در آب سرد خیس کنید. اگر پرده های شما دوده و یا گرد و غبار زیادی دارند در آبی که پرده را در آن خیس کرده اید می توانید مقداری پودر صابون , جوش شیرین و یا سرکه بریزید و چند مرتبه آب آن را تعویض کنید تا آب پرده ها تمیز شود و هیچ آلودگی بر روی پرده ها باقی نماند.
2- اگر لکه ای مقاوم روی پرده های شما است به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و یا شوینده های اسیدی استفاده نکنید زیرا هم رنگ پرده شما را خراب می کند و هم باعث پاره شدن پرده های شما می گردد. تنها کافی است با مقداری پودر صابون آرام آرام روی لکه ماساژ دهید تا لکه برطرف شود.
3- برای شستن پرده با ماشین لباسشویی بهتر است از مایع های شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید تا پودرهای ماشین لباسشویی. زیرا برخی از پودرهای شست وشو به پرده های طوری چسبیده و پرده شما پس از شست و شو سفید سفیدی می شود.
4- به طور کلی شستشوی پرده ها را به سالی یکبار واگذار نکنید و هر هفته با جاروبرقی گرد و غبار روی آن را بگیرید و هر چند ماه یکبار آن ها را  همزمان با شستشوی مبلمان شست و شو دهید تا رنگ آن ها کدر و تیره نشود
  • india dates india dates
  • ۰
  • ۰
  • india dates india dates